Čo týždeň dal 37/2023

Čo týždeň dal
Autor: Myso

V ďalšom týždenníku sa pozrieme do Trenčína, ktorý predĺžil spoluprácu s talianskym dodávateľom Macron. Predstavíme si aj novinku z dielne spoločnosti Adidas, ktorá pripravila dresy v streetovej verzii. Bavorsko už žije slávnym Oktoberfestom a tento najväčší pivný festival neobišiel ani mníchovské kluby. No a pozrieme sa aj na výtvor dizajnérov z B/R Football, ktorí pripravili upravené reprezentačné dresy. Záver ešte stále patrí sumáru nových dresov predstavených v posledných dňoch. Príjemné čítanie!


Trenčín predĺžil spoluprácu s Macronom

AS Trenčín oznámil predĺženie spolupráce s talianskou spoločnosťou Macron. Firma z Bologne pripravila futbalistom spod hradu Matúša Čáka pred dvomi rokmi oblečenie na mieru odkazujúce na históriu trenčianskeho futbalu. Tento rok pribudli katalógové čierne dresy Halley. „Pokračujeme v spolupráci s dodávateľom, ktorý spĺňa nielen predstavy o obchodnej spolupráci a kvalite produktov, ale je dostatočne flexibilný k potrebám klubu. Preto sme privítali záujem spoločnosti Macron o predĺženie vzájomného partnerstva. Veľmi si vážime toto rozhodnutie a dôveru v náš klub,” povedal klubový riaditeľ marketingu a komunikácie klubu Igor Schlesinger. Informácia o novom kontrakte pritom prišla pomerne nečakane. V decembri 2020 pri predstavení nového znaku totiž Trenčania informovali, že s Macronom uzatvárajú dohodu až na štyri roky a pôvodná tak mala platiť až do budúcoročného decembra…


Futbalové dresy v streetovej verzii

Zaujímavú novinku pripravil tento rok Adidas. Nemecký výrobca sa rozhodol začleniť futbalové dresy aj do bežnej, tzv. streetovej módy. „Séria označená ako LFSTLR stiera hranice medzi futbalovým dizajnom a streetovou kultúrou a je ako stvorená pre fanúšikov, ktorí chcú podporiť svoj klub vo veľkom štýle. Kolekcia obsahuje upravené tohtoročné tretie dresy Arsenalu Londýn, Bayernu Mníchov, Juventusu Turín, Manchestru United a Realu Madrid. Zachováva všetky prvky originálnych verzií s dôrazom na pohodlie, funkčnosť a štýl,” píše sa v tlačovej správe k uvedeniu nových kúskov. Adidas ďalej dodáva, že hlavným cieľom kolekcie je, aby sa v nej každý cítil dobre. Oblečenie je vytvorené z prvotriednych materiálov, nenájdeme však už na ňom emblémy klubových sponzorov a zmenou prešlo aj logo samotného výrobcu. To je v staršom prevedení s nápisom a jeho farba nie je kontrastná, ale práve naopak, splývajúca s podkladom. Tričká si môžete zakúpiť aj na slovenskej verzii e-shopu Adidas. Menej už poteší ich cena (110 eur), ktorá je ešte vyššia ako v prípade bežných originálnych futbalových dresov…


Mníchovské kluby predstavili súpravy k Oktoberfestu

Bavorsko už žije počas týchto dní slávnym Oktoberfestom. Najväčší ľudový festival na svete sa tento rok dočkal už svojho 188. pokračovania. Aktuálnu edíciu navyše sprevádza príjemné slnečné počasie, ktoré určite poteší viac ako šesť miliónov očakávaných návštevníkov. Podujatím žije celý Mníchov, vrátane jeho futbalových klubov, ktoré sa v posledných rokoch na túto udalosť pripravujú aj prostredníctvom špeciálnej edície futbalových dresov. V prípade slávnejšieho Bayernu sa jedná už o tretiu sezónu v rade, kedy si jeho futbalisti obliekli počas septembrového zápasu Bundesligy netradičné súpravy. Voľba tentokrát padla na zelenkavú farbu s rastlinnou textúrou a oblečenie klubu tradične pripravila domáca spoločnosť Adidas. O týchto dresoch sa už čoskoro dočítate viac aj v samostatnom článku. Tradíciu špeciálnych dresov však začal pred viac ako desiatimi rokmi menší mníchovský klub. TSV 1860 pôsobí momentálne síce až v tretej najvyššej nemeckej súťaži, no ani to mu nezabránilo v pokračovaní vydávania špeciálnej oktoberfestovej edícii dresov. Biele oblečenie z dielne americkej spoločnosti Nike je tento rok doplnené žlto-čiernym pruhom symbolizujúcim farby mesta Mníchov.


Reprezentačné dresy v štýle city-edition

Bleacher Report Football raz za čas prináša zaujímavé nápady v súvislosti s futbalovými dresmi. Naposledy sa im to podarilo počas reprezentačnej prestávky, kedy publikovali špeciálne upravené oblečenie národných tímov. To vytvorili v tzv. štýle city-edition, ktorý prináša na existujúci vzhľad niektorú z dominánt jednotlivých štátov. Napríklad náš kvalifikačný súper z Portugalska má svoje vínovočervené dresy oživené textúrou lisabonského mosta, Messimu pribudol na súpravy Argentíny známy obelisk z Buenos Aires a na austrálskom oblečení nechýba ikonická budova opery v Sydney. Celkovo sa týchto grafických vylepšení dočkalo až osem národných tímov. Ako by sa vám takto upravené dresy páčili a ktorú budovu alebo dominantu by ste napríklad chceli vidieť na dresoch našej reprezentácie? Neváhajte sa so svojimi názormi podeliť v komentároch!


Nové dresy 37. týždňa

Naďalej pokračuje aj rubrika sumarizujúca nové predstavené dresy. Tento týždeň je vcelku zaujímavý, keďže okrem spomínaných špeciálnych súprav k Oktoberfestu sme sa dočkali aj výročných dresov VfL Bochum (175. výročie) a FC Janov (130. výročie). Zo zahraničia stojí za zmienku najmä iniciatíva dánskej spoločnosti Hummel v druhej najvyššej súťaži v Japonsku. V rámci kampane „Change the World Through Sport“ „Zmeňme svet prostredníctvom športu” pripravila trom tímom špeciálne dresy, ktoré obsahujú nápisy v slepeckom Braillovom písme.

Pridaj komentár

Naspäť na začiatok