Čo týždeň dal 23/2021

Čo týždeň dal
Autor: Myso

Druhý júnový týždenník sa venuje najmä dresom na prebiehajúcich majstrovstvách Európy. Posvietime si na všetkých dodávateľov, predstavíme si nový brankársky model od spoločnosti Nike a pochválime sa umiestnením nášho oblečenia v anketách o najkrajšie dresy. Nebudú chýbať ani informácie zo slovenských médií, keďže dresy sa objavili v prílohe Denníka SME. A vďaka súťažiam a rôznym reklamným aktivitám sa pozrieme, ako by vyzeralo reprezentačné oblečenie s emblémami sponzorov. Príjemné čítanie!


Na EURE poltucet značiek, dominuje Nike

O tom, že americká spoločnosť Nike má na prebiehajúcom európskom šampionáte najvyššie zastúpenie sme písali už minulý týždeň. Oblečenie s logom fajočky si oblieka až 9 z 24 tímov, vrátane našej reprezentácie. Veľké množstvo národných mužstiev hrá aj v súpravách značky Adidas, ktorá za svojim konkurentom spoza veľkej mláky zaostáva len o jeden celok. Na treťom mieste sa umiestnila Puma. Tá oblieka kvarteto reprezentácii a každej z nich pripravila pred šampionátom nové náhradné dresy s jednotným dizajnom. Po jednom zástupcovi majú potom ešte dánsky Hummel, španielska Joma a nemecký dodávateľ Jako. Na trávnikoch si však fanúšikovia môžu všimnúť ešte o jednu značku viac. Rozhodcovia pískajú v oblečení talianskej spoločnosti Macron. Prehľadnú grafiku pripravil už tradične argentínsky web Planeta Fobal.


Martin Dúbravka v novom drese

V poslednom prípravnom stretnutí pred začiatkom EURA sa Martin Dúbravka predstavil v novom oblečení. Pri bezgólovej remíze v zápase s Rakúskom mal 1. júna na sebe žltý dres, ktorý svojim pruhovaným vzorom pripomínal prvú generáciu modelu Nike Gardien. Oblečenie bolo prekvapením, keďže od uvedenia nových reprezentačných dresov chytali naši gólmani výhradne v stále aktuálnom modeli Nike Gardien III. V ňom sa predstavujú strážcovia troch žrdí aj na EURE a keďže týždenník vzniká tentokrát až v pondelok večer po víťaznom zápase s Poľskom, už môžeme potvrdiť, že je to tak aj v prípade nášho národného tímu. Model využitý v príprave proti Rakúsku som nenašiel v žiadnom aktuálnom katalógu Nike. Či ho využijú aj ostatné tímy uvidíme pravdepodobne v novej sezóne 2021/22.

📸 TASR


Slovenské dresy medzi najkrajšími

Záverečné turnaje sú aj skvelými príležitosťami na rôzne ankety a rebríčky. Tie sa prirodzene týkajú aj futbalových dresov a výnimkou nie je ani tohtoročné EURO. Nás môže tešiť, že na turnaji nastupujeme v unikátnych dresoch, ktoré vďaka textúre Vysokých Tatier a čičmianskym symbolom prezentujú našu národnú identitu. Nové slovenské dresy navyše budú určite o niečo populárnejšie po dnešnom víťazstve 2:1 nad Poľskom 🙂 Oblečenie sa ale páči aj v zahraničí, čo potvrdzujú minimálne dve vybrané ankety. Britský obchod Footy.com hodnotil všetkých 48 dresov a modré slovenské obsadili v rebríčku skvelé šieste miesto! Podobne sa nám darilo aj v ankete usporiadanej časopisom Match Magazine, kde sme skončili na siedmej priečke. Dresy v tomto magazíne hodnotila komunita zberateľov vystupujúca pod názvom The Kitsman: „Keď vidím dres inšpirovaný geografiou krajiny, nadchne ma to. Presne toto nájdeme na slovenskom oblečení. Na prvý pohľad sa vám môže zdať textúra ako maskáčový vzor, v skutočnosti je ale inšpirovaná horami krajiny!“

Modré slovenské dresy patria medzi najkrajšie na turnaji (📸 TASR).

Dresy v Denníku SME

Začiatky veľkých šampionátov sa spájajú aj s rôznymi prílohami v denníkoch či špecializovaných vydaniach časopisov. Už pravidelne prináša pár strán naviac Denník Šport, v ktorom okrem súpisiek, či profilov mužstiev nechýbajú ani zaujímavé rozhovory a analýzy. Zahanbiť sa ale nenechávajú ani ďalšie média a v piatok 11. júna vyšiel v rozšírenom vydaní aj Denník SME. Ten potešil futbalových priaznivcov pekne spracovanou prílohou, kde pri súpiskách jednotlivých tímov nechýbali dokonca ani obrázky dresov! Pri pozornejšom študovaní však zamrzí, že v prípade piatich tímov nie je vyobrazené oblečenie aktuálne. Možno to bolo skoršou uzávierkou, ale autori prílohy si žiaľ vôbec nevšimli zmenu pri všetkých štyroch účastníkoch hrajúcich v dresoch značky Puma. Nesprávne dresy sú uvedené aj pri ukrajinskej reprezentácií, ktorá ich zmenila len pár dní pred šampionátom, no v súvislosti s kritikou zo strany Ruska sa o nich popísalo veľmi veľa. Negatívne hodnotenie si odo mňa vysluhuje aj vyobrazenie slovenského oblečenia, kde sa použitá textúra neponáša na tatranské štíty ani omylom…


Reprezentačné dresy s reklamami

Presne pred rokom sme sa v jednom z prvých týždenníkov venovali aj téme reklám na reprezentačných dresoch. Na tie si vtedy spomenuli Classic Football Shirts v súvislosti s chorvátskou reprezentáciou. Téma ožíva znova pri štarte tohtoročného EURA. V televízii, či na sociálnych sieťach sa totiž začína objavovať množstvo reklám s futbalovou tematikou, v ktorých nájdeme aj futbalové oblečenie. Pri množstve firiem sa jedná len o rôzne fanúšikovské dresy, no minimálne dve spoločnosti využili aj originálne súpravy z dielne americkej spoločnosti Nike. Konkrétne sa jedná o stávkovú kanceláriu Fortuna, ktorá je jedným z partnerom nášho národného tímu. V jej spote už tradične vystupujú priamo slovenskí reprezentanti, ktorí majú modré oblečenie s textúrou Tatier doplnené aj žlto-čiernym emblémom s nápisom Fortuna. Vizuálne lepšie vyzerajú dresy s reklamou Planeo Elektro, ktoré využilo bielu verziu svojho loga. Pri nich možno práve ženskú časť slovenských fanúšikov zaujalo, že si dres obliekol bývalý hráč NHL a súčasný úspešný spolukomentátor hokejových prenosov Boris Valábik.

Reprezentačné dresy so žlto-čiernym logom Fortuna (📸 ifortuna.sk)
Boris Valábik v reprezentačnom drese s logom Planeo Elektro (📸 facebook.com/planeo.sk)

Pridaj komentár

Naspäť na začiatok