Čo týždeň dal 36/2023

Čo týždeň dal
Autor: Myso

Druhý septembrový týždenník prináša odhalenie nového partnera londýnskej Chelsea. Pozrieme sa aj na nový produkt žilinskej spoločnosti Preto Ryba, ktorý budú od tohto mesiaca propagovať futbalisti MŠK. V Anglicku sa rysuje predĺženie spolupráce Liverpoolu s americkou spoločnosťou Nike. Tešiť sa môžete aj na niekoľko zaujímavostí v súvislosti s kvalifikačným zápasom Slovensko – Portugalsko. A vo svete sa naďalej predstavuje ešte dostatočný počet nových súprav, aby sme mohli naďalej zachovať aj pravidelnú rubriku o nových dresoch predchádzajúceho týždňa. Príjemné čítanie!


Chelsea má konečne partnera

Po tom, ako Nottingham Forest uzavrel partnerstvo so stávkovou spoločnosťou Kaiyun, zostala Chelsea posledným tímom Premier League, ktorý ešte nemá na svojich dresoch logo žiadneho partnera. To by sa malo zmeniť už čoskoro. Klub sa blíži k oficiálnemu predstaveniu svojho nového sponzora, ktorým bude spoločnosť Infinite Athlete. Jedná sa o novú platformu pre športové technológie, ktorej cieľom je zlepšenie všetkých aspektov hry od sledovania vysielania, cez výkony športovcov až po zážitok divákov. Dohoda s novým partnerom bude na viac rokov, avšak jeho logo sa na hrudi futbalistov The Blues bude objavovať len v aktuálnej sezóne 2023/24. Od ďalšieho ročníka sa presunie na rukáv a šesťnásobný anglický majster tak bude mať čoskoro podobné starosti ako počas končiaceho sa leta. Momentálne sa vynorili špekulácie, že nasledujúcim hlavným partnerom by mohla byť novovzniknutá letecká spoločnosť Riyadh Air. Tá sa do povedomia futbalových fanúšikov dostala len nedávno, keď začala spolupracovať s Atléticom Madrid.

Takto by malo vyzerať logo Infinite Athlete na dresoch Chelsea (📸 twitter.com/DeanCFC_).

Žilina bude robiť reklamu novej treske

Pri partneroch na dresoch zostaneme aj v druhom príspevku aktuálneho týždenníka, avšak presunieme sa na Slovensko. Na záver prestupového obdobia bol jednou z najväčších noviniek návrat Tomáša Hubočana do farieb MŠK Žilina. 73-násobný slovenský reprezentant si oblečie dres svojho materského klubu po šestnástich rokoch, počas ktorých si zahral za kluby ako Zenit Petrohrad, Dynamo Moskva, či Olympique Marseille. Návrat žilinského rodáka sprevádzalo aj tradičné fotenie v drese, na ktorom priaznivcov upútalo nové výrazné červené logo. To sa nachádza pod nápisom Preto a súvisí s hlavným partnerom Šošonov. Zverenci Jaroslava Hyneka totiž začnú od polovice septembra robiť reklamu novému produktu spoločnosti Ryba Žilina a to konkrétne treske s príchuťou Cottage. V novodobej histórii žilinského klubu sa bude jednať o farebne najvýraznejší emblém, aký kedy na dresoch žlto-zelených bol. Predchádzajúci partner Tento bol na oblečení vždy v klubových farbách, pre aktuálnu dvojicu Preto – DOXXbet bola zase zvolená neutrálna čierna.

Logo Tresky Cottage na dresoch Žiliny (📸 mskzilina.sk).

Liverpool je na ceste predĺžiť spoluprácu s Nike

Už istý čas existujú špekulácie o predĺžení spolupráce medzi FC Liverpool a spoločnosťou Nike. Tejto skutočnosti by mali nahrávať aj najnovšie informácie, podľa ktorých obidve strany pokročili v rokovaniach. The Reds hrávajú v dresoch amerického dodávateľa od sezóny 2020/21 a aktuálny kontrakt je platný do roku 2025. Podľa dostupných zdrojov prináša spolupráca ročne anglickému klubu približne 70 miliónov libier, avšak napríklad expert na futbalové financie Mo Chatra tvrdí, že sa jedná o podstatne vyššiu sumu. Zatiaľ čo v úvode spolupráce pripravili dizajnéri firmy Nike futbalistom z mesta Beatles odvážnejšie súpravy s použitím zelenej farby odkazujúcej na klubový znak, či netradičných oranžových detailov, posledné dve verzie ikonických červených dresov sú vo veľmi decentnom prevedení, v súlade s bohatou klubovou históriou. Páčia sa vám dresy Liverpoolu od Nike, alebo by ste pre zverencov Jürgena Kloppa privítali nového dodávateľa? Neváhajte sa vyjadriť v komentároch.


Zaujímavosti zo súboja s Portugalskom

Piatok patril na Slovensku veľkému futbalovému sviatku. Na Národnom futbalovom štadióne v Bratislave sme privítali v rámci kvalifikácie o postup na EURO 2024 favorita z Portugalska. Žiaľ, našim chlapcom sa majstrov Európy z roku 2016 nepodarilo zdolať ani na piaty pokus. Stretnutie však prinieslo niekoľko zaujímavostí z hľadiska futbalových dresov. Vôbec po prvýkrát v histórii sme sa v rámci vzájomných súbojov dočkali duelu modrého tímu proti bielemu. Vo všetkých doterajších stretnutiach totiž nastúpilo proti nám Portugalsko v kombinácii červených (bordových) tričiek, zelených trenírok a červených štulpní. Naši reprezentanti si v prechádzajúcich stretnutiach vyskúšali okrem modrých súprav už aj čisto biele. Obidva tímy mali taktiež po prvýkrát na svojich dresoch menovky. Dnes už bežná súčasť oblečenia v medzištátnych zápasoch ešte nebola pravidlom v predposlednom meraní síl, ktoré sa datuje do roku 2005. Veľkou zaujímavosťou je, že vo všetkých piatich vzájomných zápasoch nastúpili obidva celky v dresoch z dielne spoločnosti Nike. Zatiaľ čo Portugalci majú s americkým dodávateľom bohatú históriu, našich reprezentantov medzi časom obliekali aj nemecké firmy Adidas a Puma. V dresoch týchto značiek sme však proti A tímu Portugalska nikdy nenastúpili.


Nové dresy 36. týždňa

Začiatok septembra patril najmä predstavovaniu nových tretích dresov. Dočkali sme sa odhalenia alternatívnych súprav anglických klubov ako Aston Villa, Chelsea, Sunderland, či Wigan. Už skôr ste si mohli prečítať aj o novom svetlozelenom oblečení Atlética Madrid. Tradičná letná rubrika je tento týždeň o niečo skromnejšia, stále sa však do nej zmestilo desať nových prírastkov.

Pridaj komentár

Naspäť na začiatok