Skupina B
PARÍŽ SAINT-GERMAIN
Aktuálny víťaz Ligy majstrov sa do Ameriky vybral rovno s trojicou svojich dresov. Nové tmavomodré boli predstavené len pár dní pred vypuknutím majstrovstiev a o ich prezentáciu sa postaral bývalý hráč PSG a skvelý brazílsky reprezentant Ronaldinho. Hlavné oblečenie značky Nike vzdáva hold parížskej architektúre a nájdeme na ňom vzor použitý aj na konštrukcii Eiffelovej veže. Tá je vyobrazená aj na náhradných bielych dresoch, ktoré si klub ponecháva z úspešnej sezóny 2024/25 aj na ďalšie obdobie.




Francúzsky šampión nezabúda ani na spoluprácu so značkou Air Jordan. Na prestížnom turnaji by sme mohli vidieť v akcii aj ružové oblečenie, ktoré bolo v minulom ročníku treťou voľbou Les Parisiens. Partnerom 13-násobného francúzskeho majstra je letecká spoločnosť Qatar Airways. Nedávne májové víťazstvo PSG v Lige majstrov už bolo len potvrdením príslušnosti klubu k aktuálnej svetovej špičke. Parížania si zabezpečili účasť na MS klubov ako druhý najlepší tím v štvorročnom rankingu UEFA.






ATLÉTICO MADRID
V USA vidíme v akcii obidva veľké madridské tímy. Atlético sa kvalifikovalo vďaka šiestemu miestu v rankingu UEFA za predchádzajúce štvorročné obdobie. Pravidelný účastník európskych pohárov sa dočkal svojho nového červeno-bieleho pruhovaného oblečenia len pár dní pred začiatkom turnaja. Podobne ako v prípade PSG ho predstavovala klubová legenda a to niekdajší výborný kanonier Fernando Torres. Hlavné dresy značky Nike sú v tradičnom pruhovanom prevedení a ich hruď zdobí logo partnera Riyadh Air.




Náhradné modro-žlté oblečenie bolo predstavené ešte v závere mája. Súpravy sú inšpirované piesňou Thunderstruck od austrálskej rockovej skupiny AC/DC, ktorá hrá pred každým domácim zápasom na štadióne Metropolitano pri predstavovaní základnej zostavy tímu. Dizajn dresov má vyjadrovať charakter, hudbu a energiu, čo podčiarkuje aj slogan na vnútornej strane výstrihu „Warning: Atleti – Not Turning Back“ symbolizujúci odhodlanie a neústupnosť tímu. Zverenci Diega Simeoneho majú v USA k dispozícii aj svetlomodré oblečenie z nedávno skončenej sezóny 2024/25.




BOTAFOGO RJ
Druhým brazílskym zástupcom na turnaji je Botafogo. Pre čierno-biely klub s hviezdou v logu je to v USA vôbec prvá účasť medzi klubovou svetovou elitou, ktorú si zabezpečil vďaka triumfu na Copa Libertadores 2024. Pruhované dresy od spoločnosti Reebok boli vydané v rámci kampane „Aura 90 – The Champions are back!“ pripomínajúcej 30 rokov od zisku druhého brazílskeho titulu z roku 1995. Tímu s prezývkou Estrela Solitária sa v tomto období darilo aj na kontinentálnej úrovni, keď dva roky pred domácim úspechom vyhral aj Copa CONMEBOL (pohár juhoamerických klubov).




Úspešnú éru teraz pripomína klasické pruhované prevedenie, či tvar golierika inšpirovaný 90. rokmi. Náhradné súpravy sú biele, doplnené jemným šedo-čiernym lemovaním na zadnej strane výstrihu a na manžetách rukávov. Inšpirácia konca minulého storočia je viditeľná aj na brankárskom oblečení s abstraktnou grafikou, dynamickými líniami a geometrickými tvarmi v trojici farieb. Partnerom klubu je arménska stávková spoločnosť Vbet, ktorá pôsobí aj na brazílskom trhu.




SEATTLE SOUNDERS FC
Americké farby háji na turnaji aj Seattle. Klub, ktorý je známy aj slovenským fanúšikom vďaka 38-násobnému reprezentantovi Albertovi Rusnákovi, si účasť zabezpečil víťazstvom v Lige majstrov skupiny CONCACAF z roku 2022. Po remíze na pôde mexického UNAM 2:2 dokázal doma zvíťaziť v odvete presvedčivo 3:0. Sounders sa medzi elitou predstavia vo svojom tradičnom zeleno-modrom pruhovanom oblečení od nemeckej spoločnosti Adidas.




Z dizajnového hľadiska sú nepochybne zaujímavejšie náhradné dresy. Tie dostali označenie The Salish Sea a ich vzhľad je výsledkom spolupráce s umelcami z kmeňov Puyallup, Muckleshoot a Suquamish – pôvodných obyvateľov oblasti Puget Sound, v ktorej sa rozprestiera aj mesto Seattle. Farba dresov odkazuje na oceán a symbolizuje hlboké vody, geometrické vzory potom vytvárajú dojem prúdenia vody a sú prevzaté z tradičných techník tkania odovzdávaných v oblasti z generácie na generáciu. Klub si zahral na podujatí aj pred tromi rokmi, kedy v Maroku vypadol s egyptským Al Ahly v druhom kole (0:1).



