MS klubov 2025

V noci zo soboty na nedeľu 15. júna sa v USA začali Majstrovstvá sveta klubov FIFA. Napriek tomu, že sa jedná už o 21. edíciu šampionátu najlepších svetových futbalových tímov, práve tento ročník je v mnohých oblastiach prelomový. Prvýkrát sa totiž na ňom predstaví až 32 svetových celkov a čaká nás tak plnohodnotný turnaj s ôsmimi skupinami a vyraďovacími bojmi od osemfinále až po finále. Svet dresov vám prináša informácie o oblečení všetkých účastníkov. Medzi jednotlivými skupinami sa môžete prepínať pomocou tlačidiel v dolnej časti.


Skupina A

AL-AHLY

V otváracom zápase sa predstavil spoločne s domácim Interom Miami aj 45-násobný egyptský majster Al-Ahly. Klub odhalil svoje nové červené dresy od spoločnosti Adidas len pred začiatkom turnaja. Dominuje im červená farba v dvoch odtieňoch, doplnená bielym okrúhlym výstrihom a zlatým lemovaním po bokoch. Na zadnej strane sa pod výstrihom nachádza nápis Club of the Century (Klub storočia) odkazujúci na prestížne ocenenie získané ešte v decembri 2000. Vtedy bol Al Ahly vyhlásený Africkou futbalovou konfederáciou (CAF) za najlepší klub Afriky v 20. storočí.

Náhradné oblečenie je v tmavošedej farbe, doplnené svetložltými prvkami a abstraktnou grafikou. Do rovnakých farieb je zladený aj klubový znak. Partnerom 12-násobného víťaza africkej Ligy majstrov CAF je telekomunikačná spoločnosť Etisalat (po rebrande e&) zo Spojených arabských emirátov. Egyptský šampión sa na turnaj kvalifikoval vďaka triumfu v Lige majstrov CAF z ročníka 2020/21. Súťaž dokázal vyhrať aj v posledných dvoch sezónach.


INTER MIAMI

Tím okolo legendárneho Argentínčana Lionela Messiho má na turnaji výhodu domáceho prostredia. Inter Miami síce hráva svoje zápasy v MLS na Chase Stadium vo Fort Lauderdale, no v dvoch zápasoch v skupine ho uvidíme na floridskom Hard Rock Stadium ležiacom v Miami Garden. Klub predstavil dvojicu svojich nových dresov z dielne Adidas ešte počas zimy, pred štartom nového ročníka americkej súťaže. Hlavné ružové dresy sú charakteristické pruhovaným prevedením, ktoré pripomína Messiho rodnú Argentínu, či španielsku Barcelonu, s ktorou je spätá väčšina jeho bohatej kariéry.

Náhradné súpravy majú šedo-čierny zošívaný vzor a dopĺňa ich tradičná klubová ružová. V priebehu druhého júnového týždňa boli predstavené aj nové bledomodré tretie dresy. Tie odkazujú na oceán a majú symbolizovať jeho silu a nepredvídateľnosť, čo sú aj vlastnosti Interu. Partnerom amerického tímu je prevádzkovateľ výletných lodí Royal Caribbean. The Herons sa na turnaj dostali ako hostiteľ a zároveň víťaz základnej časti MLS 2024.


SE PALMEIRAS

Prvým zo štvorice brazílskych zástupcov je Palmeiras. Zeleno-bielych oblieka na turnaji nemecká spoločnosť Puma. Tá pripravila 12-násobnému brazílskemu šampiónovi aj špeciálne zelené dresy s textúrou bielych paliem, ktoré však tím odmietol a v USA sa predstavuje vo svojom dlhšie známom oblečení uvedenom vo februári. Aktuálne dresy Verdão vynikajú žakárovým vzorom odkazujúcim na klubové tituly a sú doplnené výrazným bielym véčkovým výstrihom a manžetami. Náhradné biele dresy sú charakteristické zelenými rukávmi.

Novinkou je tretie oblečenie, ktoré vzniklo v spolupráci s newyorským dizajnérom KidSuper. Ten si pri ňom zaspomínal na rok 1951, kedy Palmeiras zvíťazil na vôbec prvom interkontinentálnom klubovom pohári Copa Rio. Dizajn je inšpirovaný barokom a má motív listu na zlatom podklade. Brazílskeho účastníka sponzoruje od začiatku roka domáca stávková spoločnosť Sportingbet. Klub si zabezpečil účasť medzi svetovou elitou ako víťaz Copa Libertadores 2021. Na podujatí si zahral aj v rokoch 2020 (4. miesto v Katare) a 2021 (2. miesto v SAE).


FC PORTO

A dostávame sa aj k premiérovému európskemu zástupcovi. FC Porto síce vyhralo Ligu majstrov naposledy v sezóne 2003/04, no na turnaj sa kvalifikovalo ako piaty najlepší tím podľa štvorročného rankingu UEFA. Portskí draci sa na šampionáte predstavujú v nových dresoch od americkej spoločnosti New Balance, ktorá je ich dodávateľom už desať rokov. Výročie tejto úspešnej spolupráce pripomína na tradičnom modro-bielom pruhovanom oblečení práve zlatý emblém dodávateľa a rovnako aj nápis na vnútornej strane výstrihu.

Na turnaji by sme v akcii mohli vidieť aj nové náhradné súpravy, ktoré sú v netradičnej lososovej farbe. Oblečenie je pokryté textúrou kamélií. Táto elegantná kvitnúca rastlina patrí medzi kultúrne dedičstvo mesta Porto, ktoré si vďaka miestnej botanickej záhrade, či živým plotom vyslúžilo prezývku “mesto kamélií”. Partnerom tretieho tímu uplynulého ročníka portugalskej najvyššej súťaže je stávková spoločnosť Betano. Portugalský zástupca hrá na podobnom podujatí prvýkrát.

Pridaj komentár

Naspäť na začiatok