Čo týždeň dal 40/2021

Čo týždeň dal
Autor: Myso

V štyridsiatom pokračovaní tohtoročného týždenníka sa pozrieme na nového partnera FC Košice, zaspomíname si s dortmundskou Borussiou na rok 1993 a predstavíme si trojicu španielskych tímov, ktoré zostali tento ročník bez partnera na dresoch. Pristavíme sa aj pri úprave oblečenia holandského Feyenoordu Rotterdam a v závere spomenieme, že FIFA povolila ponechať Uruguaju v jeho znaku štvoricu hviezdičiek. Príjemné čítanie!


Košice s novým partnerom

Po minulotýždňovej informácii o partnerstve medzi Sereďou a Orion Tip sa novou spoluprácou pochválil aj FC Košice. Druholigový klub z metropoly východného Slovenska bude na svojich dresoch nosiť logo energetického nápoja HELL Energy. Ten vyrába maďarská spoločnosť, ktorá ho distribuuje do viac než päťdesiatich krajín sveta. „Je mi veľkým potešením oznámiť spojenie futbalového klubu FC Košice s novým generálnym sponzorom. Spojenie s touto nadnárodnou spoločnosťou nám otvára nové možnosti pri napĺňaní našich cieľov v podobe budovania konkurencieschopného A-tímu s najvyššími ambíciami,“ vyhlásil prezident košického klubu Dušan Trnka. Košice debutovali s emblémom nového partnera na dresoch v sobotu v Trebišove. Po víťazstve 3:0 im momentálne patrí šiesta priečka druholigovej tabuľky so ziskom 17 bodov.

📸 fckosice.sk
📸 facebook.com / Amatérske fotky Slavoj Trebišov

Dortmund spomína na rok 1993

Nemecká Borussia Dortmund sa rozhodla pred príchodom tohtoročnej zimy zaspomínať na rok 1993. Konkrétne uvedením pleteného svetra, ktorý je vyhotovený v rovnakom dizajne ako dresy osemnásobného nemeckého šampióna z ročníku 1993/94. Tie vtedy tímu z Westfalenstadion pripravila spoločnosť Nike. Logo amerického dodávateľa však na novom svetri z licenčných dôvodov pochopiteľne chýba a fanúšikovia budú takisto musieť oželieť aj emblém spoločnosti Continental. Ten je však v podobnom dizajne nahradený nápisom Ball 09 Spielverein, ktorý odkazuje na rok založenia dortmundského klubu (1909). Sveter bude do oficiálneho predaja uvedený v priebehu októbra a jeho cena by mala byť 54 eur.


V La Lige zostala trojica tímov bez sponzora

V Španielsku začal túto sezónu platiť nový zákon, ktorý zakazuje mať klubom najvyššej súťaže na svojich dresoch logá stávkových kancelárii. Táto zmena sa negatívne dotkla až poltucta celkov, ktoré začali nový ročník v oblečení, na ktorom im chýbali logá partnerov. Nové spolupráce však postupne oznámili CF Cádiz (Bitci – spoločnosť obchodujúca s kryptomenami), UD Levante (Gedesco – finančná spoločnosť z Valencie) a naposledy aj RCD Mallorca (Alpha Gel – technologická spoločnosť produkujúca multifunkčné materiály a zdravotnícke pomôcky). Bez partnera na hrudi tak zostávajú už len Real Sociedad, CF Granada a Deportivo Alavés.

Real Sociedad (📸 realsociedad.eus)
Deportivo Alavés má sponzora na dresoch len pre ženský tím (📸 footballshirtculture.com).
Granada CF (📸 instagram.com/granadacf)

Aktualizované 15. októbra 2021 – Real Sociedad oznámil tento týždeň začiatok spolupráce s telekomunikačným operátorom Finetwork.

📸 macron.com

Feyenoord musel upraviť dresy

O potrebe úpravy dresov pre zápasy v európskych pohárových súťažiach už bola v týždenníku reč niekoľkokrát. Do skupiny tímov, ktoré museli na svojom oblečení kvôli prísnym pravidlám UEFA urobiť zmeny, sa pridal aj holandský Feyenoord Rotterdam. Ten si to vyskúšal rovno dvakrát. Európska futbalová asociácia nepovoľuje používanie málo kontrastného pozadia pod číslami. Z tohto dôvodu sa v Holandsku rozhodli pre jednofarebnú zadnú časť svojho červeno-bieleho dresu. To by však bolo taktiež v rozpore s ďalším pravidlom, podľa ktorého má byť zošívaný vzor zachovaný aj na zadnej strane. Vo výsledku tak boli nútení v klube 15-násobného holandského šampióna spätne doplniť červenú časť na zadnú stranu oblečenia formou sublimácie. Priestor pod číslami však zostal naďalej v bielom výreze, aby to prispelo k ich jednoduchšej čitateľnosti.


FIFA povolila Uruguaju ponechať štyri hviezdy

Ešte v auguste zaujala vo svete futbalových dresov požiadavka medzinárodnej organizácie FIFA smerom k nemeckej spoločnosti Puma o odobratí dvoch hviezdičiek z loga uruguajskej reprezentácie. Hviezdy totiž symbolizujú zisky titulov svetového šampióna. A Uruguaj má nad svojim znakom až štyri, hoci majstrovstvá sveta vyhral len dvakrát (1930 a 1950). Ostatné dve hviezdičky sú ešte za triumfy na olympijských hrách (1924 a 1928). Futbalová asociácia juhoamerickej reprezentácie sa však voči tomuto rozhodnutiu odvolala a dnes už môžeme skonštatovať, že oficiálne uspela. Uruguaj tak bude môcť naďalej používať nad svojim znakom kvarteto hviezdičiek.

Znak AUF na dresoch Uruguaja pre MS 2018. Štyri hviezdičky uvidíme na oblečení juhoamerickej reprezentácie aj naďalej.

Pridaj komentár

Naspäť na začiatok