Čo týždeň dal 32/2021

Čo týždeň dal
Autor: Myso

Aj ďalší augustový týždenník sa bude venovať odchodu Lionela Messiho z Barcelony. Dnes už vieme, že legendárny argentínsky futbalista sa stal novou posilou Paríža Saint-Germain. Vo svojom novom pôsobisku sa už počas predchádzajúcich dní stihol predstaviť v novom drese. Na ňom bude mať nové číslo, to staré zostane v jeho bývalom klube tento rok neobsadené. Ďalej sa pozrieme na tretie dresy Arsenalu, ktoré zažili debut hneď v 1. kole Premier League a taktiež aj na nového majiteľa športovej značky Reebok. Letné mesiace patria v závere týždenníka predstaveniu nových dresov a inak to nebude ani v jeho 32. tohtoročnom vydaní. Príjemné čítanie!


Barcelona po odchode Messiho bez desiatky

Najväčšou udalosťou posledných dní bol prestup Lionela Messiho do Paríža Saint-Germain. Po jeho odchode boli zverejnené čísla hráčov Barcelony na novú sezónu 2021/22. Tá už bude na Nou Campe bez Messiho a taktiež aj bez čísla 10. To si neoblečie v nasledujúcom ročníku žiadny hráč. Dokonca ani čerstvá posila Blaugranas, útočník Sergio Agüero, ktorý ho predtým nosil v Manchestri City. Kolega Messiho z argentínskej reprezentácie bude mať na svojom chrbte devätnástku. Fanúšikov Messiho odchod istotne mrzí, no o jeho dresy z aktuálnej sezóny neprídu. V predaji totiž zostali obidve nateraz predstavené verzie s číslom 10 a menovkou Messi. Kluboví priaznivci si tak môžu paradoxne zakúpiť oblečenie, v ktorom si ich milovaný Lionel za klub nikdy nezahral…


Messiho predstavili v Paríži, mal staré štulpne a lámal rekordy

Aj ďalšia novinka sa týka Lionela Messiho. Tentokrát sa pozrieme na jeho oficiálne predstavenie v Paríži Saint-Germain. Pozornému oku priaznivcov zaoberajúcich sa futbalovými dresmi neušla malá kuriozita. Argentínsky futbalista mal totiž na oficiálnych fotografiách i videu oblečené k novým súpravám PSG minuloročné štulpne! Úradujúci francúzsky vicemajster totiž bude hrávať tento rok domáce zápasy v značke Air Jordan. Messi si však k novému tričku a trenírkam obliekol ešte minuloročný model štulpní, na ktorých svietila biela fajočka materskej spoločnosti Nike.

K Messimu ešte jedna zaujímavosť. V otázke predajnosti dresov sa zopakovala nákupná horúčka z roku 2018, kedy prestupoval z Realu Madrid do Juventusu portugalský záložník Cristiano Ronaldo. Vtedy sa hovorilo o približne pol milióne predaných dresov v prvých 24 hodinách. Fenomenálny argentínsky hráč tento rekord s prehľadom prekonal. Podľa španielskeho denníka Marca bolo v prvý deň po ohlásení prestupu predaných neuveriteľných 832-tisíc dresov Paríža Saint-Germain s číslom 30 a menovkou Messi. Pre predajcov to znamenalo príjmy vo výške približne 105 miliónov amerických dolárov, pričom samotný klub by mal zinkasovať približne 10% z tejto sumy.

Messi si zahrá v novom klube s číslom 30, v ktorom kedysi začínal aj v Barcelone (📸 Getty Images).

Arsenal debutoval v tretích dresoch

Piatkový otvárací zápas Premier League priniesol víťazstvo nováčika z Brentfordu nad Arsenalom v pomere 2:0. Londýnsky klub sa v stretnutí predstavil v nových tretích dresoch, ku ktorým si rovno na úvod obliekol kvôli lepšiemu kontrastu namiesto modrých štulpní červené. Napriek tomu, že Kanonierom by sa vzhľadom na farby domácich viac hodili ich náhradné žlté dresy, odohrať zápas v treťom oblečení bolo zámerom. Tretie súpravy boli totiž predstavené len počas minulého týždňa a klub ich chcel priaznivcom priblížiť aj prostredníctvom prvého súťažného zápasu novej sezóny. K štýlovému oblečeniu s textúrou bleskov vznikla aj samostatná módna kolekcia. Nápaditý dizajn tak fanúšikovia môžu mať aj na teniskách, lopte, či klobúku. V reakciách na sociálnych sieťach dokonca padla otázka aj na dáždnik, s ktorým sa na prezentačných fotografiách odfotil francúzsky útočník Alexandre Lacazette.

📸 arsenaldirect.arsenal.com, instagram.com/arsenal


Adidas dokončil predaj spoločnosti Reebok

O zámere nemeckej spoločnosti Adidas sme písali už v októbri minulého roka, kedy sme si v príspevku zaspomínali aj na slovenské kluby v oblečení Reebok. Nových futbalových dresov s týmto nápisom sa tak však čoskoro pravdepodobne nedočkáme. Spoločnosť bola kúpená konzorciom Authentic Brands Group, pod ktoré patrí viac ako 30 módnych značiek vrátane Airwalk, Forever 21 alebo Tapout. Spoločnosť predáva oblečenie vo viac ako 6-tisíc obchodoch a venuje sa taktiež aj médiám, zábave, či aktívnemu životnému štýlu. Je aj vydavateľom známeho magazínu Sports Illustrated. Predajná cena sa pohybuje na úrovni 2,6 miliardy amerických dolárov (v prepočte približne 2,1 miliardy eur). Pre zaujímavosť, Adidas kúpil v roku 2006 značku Reebok za 3,8 miliardy dolárov. „Reebok bol cennou súčasťou spoločnosti Adidas a sme vďační za prínos, ktorý nám jeho akvizícia priniesla. Veríme, že zmena vlastníctva pomôže značke Reebok k dlhodobému úspechu. Pokiaľ ide o spoločnosť Adidas, naďalej sa zameriame na realizáciu stratégie ‚Own the Game‘, ktorá nám umožní rásť v atraktívnom odvetví, získať podiel na trhu a vytvárať udržateľnú hodnotu pre všetkých našich partnerov,“ povedal k predaju Kasper Rorsted, generálny riaditeľ spoločnosti Adidas AG.

História loga Reebok (📸 1000logos.net)

Nové dresy 32. týždňa

Okrem dresov anglických tímov, ktoré sme si už predstavili v samostatných článkoch, sme sa v minulom týždni dočkali aj ďalšieho nového oblečenia. Vo svetlofialových dresoch si zahrajú hráči Glasgowu Rangers, odvážnu šedo-ružovú kombináciu budú mať aj futbalisti Leicestru City a v modrých súpravách uvidíme na súperových ihriskách hráčov Betisu Sevilla. Predstavenia sa dočkali aj tradičné kúsky, napríklad modré dresy Bocy Juniors s neodmysliteľným žltým pruhom.

Pridaj komentár

Naspäť na začiatok