Čo týždeň dal 20/2021

Čo týždeň dal
Autor: Myso

Nedeľa patrí na tomto webe pravidelnému týždenníku. Dnes si predstavíme špeciálne dresy japonskej reprezentácie, ktorá tento rok oslavuje 100. výročie. Ďalej sa pozrieme do Anglicka, kde sa novinky budú týkať londýnskej Chelsea a druholigového Blackburnu. V závere sa zameriame na špeciálny znak Sampdorie Janov, ktorým si pripomenula 30 rokov od zisku majstrovského titulu a pozrieme sa na nové oblečenie v nemeckej Bundeslige. Príjemné čítanie!


Japonský futbal oslavuje storočnicu

Japonská futbalová asociácia oslávi 10. septembra sté výročie svojho založenia. Pri tejto príležitosti uzreli svetlo sveta špeciálne dresy z dielne nemeckej spoločnosti Adidas. Tie majú retro nádych a svojim vzhľadom pripomínajú oblečenie z 30. rokov minulého storočia, počas ktorých sa Japonsko predstavilo aj na Olympijských hrách v Berlíne (1936). Tričká sú vyhotovené v svetlomodrej farbe a dopĺňa ich výrazný biely golier s trojicou gombíkov. Logo spoločnosti Adidas je vyšité taktiež v bledom odtieni modrej a na dresoch tak pôsobí úplne nenápadne. Namiesto znaku JFA zdobí ľavú stranu hrude japonská vlajka. Dresy vyšli v limitovanej edícií 2 021 kusov a národné tímy sa v nich predstavia na začiatku júna, kedy svoje zápasy odohrá mužský “A” tím a takisto aj výber do 24 rokov.


Chelsea bude robiť na tréningoch reklamu Trivagu

Londýnska Chelsea oznámila počas týždňa dohodu z vyhľadávacou službou Trivago. Tá bude mať svoje logo na tréningovom oblečení šesťnásobného anglického majstra. Dĺžka novej spolupráce zatiaľ nie je známa, klub v oficiálnom vyhlásení hovorí o viacročnom kontrakte. „Keď sa naskytla príležitosť nadviazať spoluprácu s Chelsea, okamžite sme sa do tejto myšlienky zamilovali. My v spoločnosti Trivago sme veľmi zanietení pre futbal. Nie je to pre nás len zábava. Je to súčasť našej kultúry a každodenného života,“ povedal k novej spolupráci generálny riaditeľ spoločnosti Trivago Axel Hefer. Nové tréningové súpravy Chelsea budú v nasledujúcom ročníku v čierno-žltej a šedo-žltej kombinácii. The Blues budú v zápasoch naďalej robiť reklamu britskej telekomunikačnej spoločnosti Three.


Blackburn si zahrá v dresoch Macron

Trojnásobný anglický majster a v súčasnosti druholigový Blackburn Rovers bude mať od ďalšej sezóny nového dodávateľa. V predchádzajúcich dňoch klub oznámil začiatok 5-ročnej spolupráce s talianskou spoločnosťou Macron. Tá už podľa tlačovej správy začala priamo v spolupráci s klubom s vývojom nových súprav, ktoré by mali oslavovať úspešnú históriu šesťnásobného víťaza FA Cupu. „Sme radi, že môžeme oficiálne predstaviť nášho nového dodávateľa dresov. Macron má vynikajúcu povesť pre dizajn a kvalitu svojich súprav. Sme nadšení, že sme súčasťou rodiny Macron. Majú impozantné portfólio klubov, vrátane niektorých našich veľkých konkurentov z The Championships,“ uviedol výkonný riaditeľ klubu Steve Waggott. Víťaza anglickej Premier League z roku 1995 oblieka v končiacej sa sezóne 2020/21 domáca spoločnosť Umbro.

📸 rovers.co.uk

Sampdoria spomínala na majstrovský titul

Futbalisti talianskej Sampdorie Janov si vo včerajšom záverečnom kole Série A zaspomínali na svoj majstrovský titul z ročníka 1990/91. V zápase proti zostupujúcej Parme sa predstavili v špeciálne upravených dresoch, ktorých rukáv zdobilo pamätné logo. Na ňom vynikal na bielom pozadí nápis „La Nostra Favola“„Naša rozprávka,“ spoločne s číslom 30, vavrínovým vencom a talianskym znakom. Práve takouto formou si klub pripomenul svoje úspešné časy, v ktorých získal svoje doposiaľ jediné Scudetto. Podarilo sa mu to najmä vďaka legendárnej útočnej dvojici Gianluca Viali – Roberto Mancini. V rámci osláv historického úspechu si fanúšikovia môžu pozrieť víťaznú trofej na mládežníckom turnaji Ravano. Ten založil dnes už zosnulý bývalý prezident klubu Paolo Mantovani. Úspech mapuje aj 45-minútový dokument, ktorý sa v priebehu týždňa objavil na portáli YouTube. Spomienku na zlaté časy Sampdorie navyše vyšperkovali vo včerajšom stretnutí aj domáci futbalisti. Janovčania si poradili s tímom Juraja Kucku jednoznačne 3:0.

Dokument k 30. výročiu zisku talianskeho titulu.

Nemecké tímy v závere Bundesligy v nových dresoch

V záverečnom 34. kole Bundesligy sa viaceré tímy predstavili v nových dresoch, v ktorých ich budeme vidieť aj v nadchádzajúcom ročníku najvyššej nemeckej súťaže. Ďalší majstrovský titul oslavoval Bayern. Ten si na domácom ihrisku zahral v nových náhradných čierno-zlatých dresoch. Pri víťazstve 5:2 nad Augsburgom sa streleckým rekordom blysol poľský kanonier Robert Lewandowski, ktorý svojim 41. gólom prekonal rekord Gerda Müllera. Mníchovčania ale zaujali aj prevedením svojho klubového znaku, nad ktorým chýbali tradičné hviezdičky… Nové oblečenie si vyskúšali aj hráči vicemajstrovského RB Lipsko, ktorí sa pri prehre v Berlíne proti domácemu Unionu predstavili v nových tmavomodrých náhradných dresoch od spoločnosti Nike. Tie sú charakteristické rovnakou textúrou ako hlavné bielo-červené oblečenie. Debut zažili aj nové žlto-čierne dresy Borussie Dortmund, ktoré klubu pripravila domáca spoločnosť Puma, svetlozelené oblečenie Wolfsburgu od Adidasu a modré dresy Hoffenheimu z dielne španielskeho dodávateľa Joma. O všetkých dresoch si už v lete budete môcť prečítať podrobnejšie aj na tomto webe.

Pridaj komentár

Naspäť na začiatok