Čo týždeň dal 16/2021

Čo týždeň dal
Autor: Myso

Posledný aprílový týždenník bude venovaný novým reprezentačným dresom od Pumy, pozrieme sa aj na špekulácie okolo nového sponzora Manchestru City a predstavíme si oblečenie mexického tímu Chivas k 115. výročiu založenia. Na Apeninskom polostrove sa začína hovoriť o spolupráci talianskej reprezentácie s Adidasom a na záver vás čaká špeciálna edícia dresov Karslruhe. Príjemné čítanie!


Puma predstavila nové dresy reprezentácií

Spoločnosť Puma trochu prekvapujúco uviedla nové náhradné dresy pre štyri európske reprezentácie. Konkrétne sa jedná o Taliansko, Rakúsko, Švajčiarsko a Českú republiku. Všetky krajiny sa v nich predstavia aj na preloženom turnaji EURO 2020. Oblečenie je charakteristické viacerými novými prvkami, z ktorých sa však nie všetky stretli s pochopením u fanúšikov. Každý z dresov má na hrudi uvedený názov svojej krajiny. Taliansko zaujalo aj netradičným umiestnením emblémov – logá reprezentácie i spoločnosti Puma sa nachádzajú uprostred a oddeľuje ich tenká zvislá čiara. Rakúsko má pre zmenu svojim znakom pokrytú celú plochu tričiek. Naopak, švajčiarska vlajka, či český znak s levom sú vyhotovené v nezvyčajne malej veľkosti.

📸 football.ch, instagram.com/oefb_1904, instagram.com/azzurri a instagram.com/ceskarepre


Bude mať Manchester City nového sponzora?

Na dresoch Manchestru City sa od roku 2011 objavuje emblém leteckej spoločnosti Etihad Airways. Práve v spomínanom roku bola dohodnutá 10-ročná spolupráca, ktorá za tento čas klubu priniesla približne 400 miliónov eur. Pôvodná dohoda skončí už počas nasledujúceho leta a už dlhšie sa špekuluje, že na dresoch Citizens by sa od ročníka 2021/22 mohlo objaviť logo inej spoločnosti. Šesťnásobný anglický majster si podľa informácií portálu Sport Business už v januári 2020 najal agentúru, ktorá by mala nájsť klubu nového partnera. Všetko ale napokon môže byť inak kvôli pandémii vírusu Covid-19. Tá zasiahla aj do procesu výberu nového sponzora Barcelony, ktorá napokon predĺžila svoju spoluprácu s japonskou spoločnosťou Rakuten.

Logo Etihad Airways je súčasťou dresov Manchestru City od roku 2011 (📸 forbes.com)

Dresy C.D. Guadalajara k 115. výročiu

O Pume už bola zmienka v prvom príspevku tohto týždenníka. Zatiaľ čo nové reprezentačné dresy majú na sebe viaceré moderné prvky, nemecká spoločnosť uviedla počas uplynulého týždňa aj jedno klasické oblečenie. Konkrétne sa jedná o špeciálnu edíciu dresov pre mexický celok C.D. Guadalajara. Ten je vo svete známy najmä pod prezývkou Chivas a tento rok oslavuje 115. výročie svojho založenia. Dresy sú vyhotovené v retro štýle, dokonca aj logo samotného výrobcu pôsobí veľmi nenápadne, keďže je v červenej farbe umiestnené priamo na jednom z pruhov.

📸 chivasdecorazon.com.mx


Adidas by mohol nahradiť Pumu na dresoch Talianska

Podľa informácií novín La Repubblica by po MS 2022 v Katare mohlo prísť k zmene dodávateľa dresov talianskej reprezentácie. Tú momentálne oblieka nemecká spoločnosť Puma, no na Apeninskom polostrove sa začína špekulovať o jej výmene. Novým partnerom štvornásobných majstrov sveta by sa mala stať spoločnosť Adidas. Možné partnerstvo by mohlo národnej federácii ročne priniesť až 23 miliónov eur, najväčší optimisti dokonca hovoria až o sume 35 miliónov. Pre porovnanie, vďaka súčasnej dohode s Pumou cinkne Talianom na účet každý rok “len” približne 19 miliónov. Nemecký výrobca s logom šelmy oblieka futbalistov Squadry Azzura od roku 2004.

Zástupcovia spoločnosti Puma a Talianskej futbalovej federácie pri oznámení o predĺžení spolupráce v roku 2015 (📸 news 24.com)

Karslruher SC venoval nové dresy štadiónu

Nemecký druholigový klub Karlsruher SC vydal v spolupráci s talianskou spoločnosťou Macron špeciálnu edíciu dresov v antracitovej farbe. Tá je venovaná domovskému štadiónu Wildparkstadion. Ten už od roku 2018 prechádza postupnou rekonštrukciou, ktorá by mala byť hotová v prvej polovici budúceho roka. Práve vzhľad pôvodného štadióna stojí aj za výberom netradičnej šedej farby. V spodnej časti tričiek nájdeme aj siluetu stožiarov s osvetlením a tribúny s jedinečnou strešnou konštrukciou. Dresy vyšli v limitovanej edícii 1 000 kusov a medzi klubovými fanúšikmi bol o ne obrovský záujem, ktorý dokonca nevydržal ani klubový e-shop 🙂 . Viac detailov nového dresu nájdete v priloženom videu.

Pridaj komentár

Naspäť na začiatok