MS klubov 2025

Skupina F

FLUMINENSE FC

Pre brazílsky klub Fluminense je to v USA druhá účasť na podobnom podujatí. Pred dvomi rokmi sa v Saudskej Arábii ešte pri menšom formáte dokázal prebojovať do finále, kde nestačil na Manchester City. Brazílčanom zabezpečilo účasť víťazstvo v Copa Libertadores 2023, keď vo finále na legendárnom štadióne Maracanã zdolali Bocu Juniors 2:1 po predĺžení. Na turnaji sa predstavujú v dresoch britskej značky Umbro, ktoré spájajú tradíciu s moderným dizajnom. Hlavné súpravy zachovávajú ikonické vertikálne pruhy v bordovej, zelenej a bielej, ktoré sa tiahnu cez celé tričko aj rukávy. Na pravom boku sa nachádza malý štítok so zlatým nápisom „Das Laranjeiras para o mundo“ – „Z Laranjeiras do sveta.“ Text odkazuje na historickú štvrť Ria, kde klub vznikol.

Náhradné dresy sú biele, s detailmi v klubových farbách na výstrihu, manžetách a bočných paneloch. Aj tu je oblečenie farebne rozdelené na dve časti – zelenú nájdeme na pravej, bordovú potom na ľavej strane. Zadnú stranu výstrihu vypĺňa v hornej časti skratka klubu FLU. Hlavným partnerom finalistu predchádzajúcej edície MS klubov je stávková spoločnosť Superbet. Klub Fluminense je známy aj na Slovensku. Pred 10 rokmi spolupracoval so Šamorínom, kde vyslal päť mladých hráčov spoločne s asistentom trénera. Stalo sa tak v rámci pilotného projektu, ktorého cieľom bolo vytvoriť európsku základňu pre rozvoj hráčov z brazílskej akadémie.


BORUSSIA DORTMUND

Borussia Dortmund hrá na šampionáte v dresoch, ktoré prepájajú umelecký svet s klubovou identitou. Hlavné súpravy vznikli v spolupráci značky Puma s newyorským dizajnérom KidSuper a nesú slogan „Paint it Dortmund“. Základ tvorí žltá farba s odtieňom označovaným ako “Faster Yellow”, ktorú dopĺňajú ručne kreslené čierne grafické prvky. Na ramenách sú to šesťuholníky pripomínajúce včelie plásty a na spodnej strane trička prúžky namaľované štetcom. Výrazným prvkom je aj čierny golier so žltým prúžkom. Šesťuholníky nájdeme aj na čiernych trenírkach s dizajn celého dresu je premietnutý aj na ružové oblečenie brankárov.

Alternatívou zostávajú biele súpravy doplnené čierno-žltými prvkami. Výstroj sme videli v akcii už počas nedávno skončenej sezóny a klub ho bude využívať aj v ročníku 2025/26 ako svoju tretiu voľbu. Kuriózna situácia vznikla v súvislosti s partnermi. Dortmund len pred pár týždňami ohlásil novú spoluprácu s telekomunikačným operátorom Vodafone. Do 30. júna však má ešte platnú zmluvu s chemickou spoločnosťou Evonik. Na turnaj tak musel pripraviť dve verzie dresov, pričom sa očakávalo, že nového partnera klubu uvidíme v akcii len od prípadného štvrťfinále. Osemnásobný nemecký majster sa predstavuje medzi svetovou klubovou elitou po prvýkrát. Vo štvorročnom hodnotení UEFA skončil zo všetkých tímov na peknom treťom mieste.


ULSAN HD

Južnú Kóreu reprezentuje na turnaji Ulsan HD. Celok z miliónového mesta bol založený v roku 1983 a patrí medzi najúspešnejšie tímy v Ázii. Na svetovom šampionáte klubov sa už predstavil aj v rokoch 2012 a 2020. Tím s prezývkou „Tigre“ je oblečený do dresov od Adidasu, ktoré stavajú na elegantnej jednoduchosti. Hlavné súpravy majú tmavomodrý základ s jemnými sýtožltými vertikálnymi pásikmi, zatiaľ čo náhradné pripomínajú svojim bielo-belasým prevedením oblečenie argentínskej reprezentácie.

Výrazným prvkom je nový klubový znak, predstavený len minulý rok. Dominuje mu dynamicky stvárnený tiger, ktorý nahradil pôvodný erb s loptou a rokom založenia. Tento symbol odkazuje na pôvodný názov klubu Hyundai Horang-i (horang-i je v preklade tiger) a reprezentuje silu, rýchlosť a odhodlanie. Na hrudi si môžete všimnúť logo HD. Táto nová značka zastrešuje viaceré divízie pôvodného konglomerátu Hyundai, ktorý je dlhodobým partnerom klubu. Ulsan sa do Ameriky kvalifikoval ako najvyššie postavený tím v štvorročnom rebríčku AFC.


MAMELODI SUNDOWNS

Juhoafrický celok Mamelodi Sundowns sa na turnaji prezentuje v dresoch, ktoré sú doslova umeleckým dielom. V spolupráci značky Puma a newyorského štúdia KidSuper vznikol žltý set s výraznou maľovanou krajinou a žiarivým slnkom na prednej strane. Tento dizajn zachytáva rytmus a radosť z hry známej ako “shoeshine and piano”. Toto pomenovanie siaha do 80. rokov minulého storočia, kedy klub forsíroval pod vedením trénera Stanleyho „Screamera“ Tshabalalu špecifický štýly hry, ktorý ostal s Mamelodi spätý až dodnes. Pre brankárov je určená svetlomodrá (možno skôr svetlofialová) verzia.

Majster juhoafrickej Premiership však šampionát odštartoval v konzervatívnejších dresoch, ktoré používal v predchádzajúcej sezóne 2024/25. V tomto staršom oblečení absolvovali jeho hráči aj oficiálne fotenie. Úplnou a doteraz nepredstavenou novinkou sú modré dresy s abstraktnými prvkami a výrazným bielym golierom, ktoré by mal klub nosiť až v budúcom ročníku 2025/26. Na hrudi nájdeme logo partnera Ubuntu-Botho, čo nie je len značka, ale aj filozofia klubu. Vychádza z afrického princípu vzájomnosti, spolupatričnosti a ľudskosti. Sundowns sa kvalifikovali do USA ako druhý najlepší tím v štvorročnom rebríčku CAF.

Pridaj komentár

Naspäť na začiatok