V prvom septembrovom týždenníku sa pozrieme na zaujímavosti z prelomu mesiacov. Do Manchestru United sa vracia Cristiano Ronaldo, ktorý bude v tíme Červených diablov opäť pôsobiť so svojim tradičným číslom 7. V Taliansku oficiálne predstavil svojho nového sponzora Inter Miláno a Čile bude po súdnych ťahaniciach s Nike obliekať Adidas. V Barcelone sa ešte stále predávajú dresy Lionela Messiho, od októbra to už ale kvôli právam nebude možné. A v závere sa pozrieme aj k našim západným susedom, keďže Česko v posledných dňoch predstavilo nový znak svojej futbalovej asociácie. Príjemné čítanie!
Cavani prepustil číslo Ronaldovi
Napriek špekuláciám, že v rozbehnutej sezóne už nie je možné meniť čísla, uvidíme Cristiana Ronalda v Manchestri United opäť s jeho tradičnou sedmičkou. Tú mal doteraz útočník Edinson Cavani, ktorý sa jej ale vzdal práve v prospech portugalskej hviezdy. Uruguajský strelec bude pokračovať s číslom 21. Rovnaké nosí aj na drese reprezentačného výberu. Ku Cristianovi patrí číslo 7 po väčšinu jeho kariéry. Na štadióne Old Trafford ho nosil aj počas svojho prvého angažmánu v rokoch 2003-2009 a rovnako aj počas pôsobenia v Reale Madrid a Juventuse Turín. V Španielsku ale začínal s deviatkou, keďže sedmička vtedy patrila legendárnemu Raúlovi Gonzálezovi. S iným číslom nastúpil aj v reprezentácii na domácom turnaji EURO 2004. Na ňom si vtedy zahral so sedemnástkou, keďže sedmičku mala v tom čase ešte ďalšia portugalská legenda Luís Figo.
Inter s novým sponzorom na rukáve
Inter Miláno pred sezónou ukončil dlhoročnú spoluprácu s talianskym výrobcom pneumatík Pirelli. Na dresoch úradujúceho talianskeho majstra je od leta virtuálna mena Inter Fan Token od spoločnosti Socios.com. V sfére kryptomien pokračujú Nerazzurri aj na ďalších častiach svojho oblečenia. Uplynulý týždeň im na ľavé rukávy pribudol emblém virtuálnej meny Digital Bits od spoločnosti Zytara. Tá sa zároveň stáva oficiálnym globálnym partnerom klubu pre digitálne bankovníctvo. Logo uvidíme po novom aj v stretnutiach Ligy majstrov, kde UEFA od tejto sezóny povolila klubom reklamy na rukávoch.
Čile oblečie Adidas
Ak ste pravidelnými čitateľmi týždenníka, tak vám už iste neunikol súdny spor, ktorý vedie futbalová federácia z Čile s americkým výrobcom Nike. Problémy v spolupráci viedli k prekrytiu emblémov so známou fajočkou počas letného turnaja Copa América a taktiež aj k novým dočasným dresom. Tie reprezentácii La Roja pripravila domáca spoločnosť KS7. Práve oblečenie tejto značky si obliekajú zverenci Martína Lasarteho počas septembrových stretnutí kvalifikácie o postup na MS 2022 do Kataru. Od októbra už nastúpia v dresoch s tromi prúžkami. Bronzový tím z MS 1962 sa po 27 rokoch opäť predstaví v značke Adidas. Dresy nemeckého výrobcu už mala čilská reprezentácia aj na šampionátoch v rokoch 1974 a 1982.
Barcelona musí vypredať Messiho dresy do konca septembra
O dresoch Lionela Messiho sa v týždenníku popísalo v poslednej dobe toho veľa a aj uplynulých sedem dní prinieslo ďalšie informácie, ktoré stoja za zmienku. Konkrétne sa jedná o dopredaj dresov argentínskej hviezdy. Keďže pôvodne sa rátalo, že hviezdny záložník bude na Camp Nou pôsobiť aj v sezóne 2021/22, Barcelona ponúkala vo svojich obchodoch aj nové dresy s Messiho číslom 10 a jeho menovkou. Teraz ich už pomaly bude musieť sťahovať z predaja. Podľa platných zmlúv má totiž katalánsky veľkoklub právo predávať oblečenie s Messiho menom len do konca septembra. Po tomto termíne už nemôže vyrábať žiadne nové produkty spojené s argentínskym fenoménom. Mimochodom, jeho niekdajšie číslo 10 napokon nezostane neobsadené. V aktuálnej sezóne ho už pridelili mladému španielskemu útočníkovi Ansuovi Fatimu.
Česká futbalová asociácia má nový znak
Futbalová asociácia Českej republiky (FAČR) predstavila novú vizuálnu identitu, ktorej súčasťou je aj modernizované logo. Doterajšie používala od roku 2011. „Nechceme zostať pozadu v oblasti rýchlo sa meniacich štandardov a trendov brandingu. Tie sa vo všeobecnosti veľmi dynamicky vyvíjajú, na čo musíme ako najväčšia športová organizácia v krajine, samozrejme, brať ohľad. Nové logo smeruje k modernizácii a tiež otvára nové možnosti v komunikácii v digitálnej podobe,” uviedol Michal Jurman, riaditeľ Oddelenia komunikácie FAČR. Oproti predchádzajúcemu logu sa zjednodušil tvar erbu a zmenila podoba leva. Ten má pôsobiť dravšie a modernejšie. Novinkou je aj použitie tmavšieho odtieňa modrej farby. Na výslednej podobe emblému sa podieľali grafickí experti Miroslav Pomikal, Aleš Mička a Jan Moucha z agentúry VMLY&R. Zmena sa ale nedotkne reprezentačných dresov. Na tých používa asociácia naďalej odlišné logo. Biely lev na červenom štíte je na ňom v spodnej časti doplnený modrým pruhom v tvare písmena “V”. Porovnanie všetkých emblémov nájdete na obrázku pod videom.