Predvianočný čas využívajú európske kluby aj na predstavenie špeciálnych edícií dresov, ktoré nesú vo väčšine prípadov označenie „vianočné.“ Uplynulý víkend nastúpili presne v takto označenom klubovom oblečení futbalisti talianskej Atalanty Bergamo a nemeckého Werderu Brémy.
Taliansky klub predstavil vianočnú edíciu dresov po druhý krát vo svojej histórií, keď v nich v nedeľňajšom stretnutí zdolala Atalanta v derby tím Albinoleffe 3:1. Dresy z tohto víťazného zápasu putujú od dnešného dňa do aukcie a budú vydražené fanúšikmi. Tí môžu svoje cenové ponuky zasielať e-mailom, prípadne pomocou SMS správ a celú dražbu sledovať v klubovej televízií Bergamo TV. Čierne dresy pripravila talianskemu tímu domáca spoločnosť Errea. Doplnila ich tradičnou modrou farbou v okolí výstrihu a na konci rukávov. Vianočnú symboliku reprezentuje silueta stromčeka s bielymi hviezdami umiestnená v blízkosti loga partnera klubu, ktorým je poisťovňa AXA.
Werder Brémy urobil na svojich dresoch len kozmetickú zmenu, ktorá je ale veľmi originálna. Tradičný zelený kosoštvorec je v klubovom znaku nahradený vianočným stromčekom. Nemecký klub používa vianočnú edíciu dresov už od roku 2002 a zeleno-bielym sa v takýchto špeciálnych dresoch veľmi darí. Úvodných sedem “vianočných” stretnutí Brémy neprehrali, keď na nulu zdolali Borussiu Mönchengladbach i Hansu Rostock, vrátane tohtoročného zápasu si spolu trikrát poradili s Wolfsburgom a Leverkusenu v roku 2007 dokonca nastrieľali päť gólov. Body do tabuľky pribudli Werderu aj v rokoch 2004 a 2005, keď remizoval zhodne 1:1 s Kaiserslauternom a o rok neskôr aj s Hamburgom.