Aj keď podľa dátumu vydania sa jedná už o prvý augustový týždenník, jeho témou budú zaujímavosti z posledných júlových dní. Konkrétne sa pozrieme na tímy, ktoré predávajú svoje dresy aj vo verzii bez sponzorov, ukážeme si unikátne brankárske oblečenie z dielne spoločnosti Umbro a predstavíme zaujímavý projekt časopisu o dresoch z Veľkej Británie. Ďalšou z tém bude prehľad partnerov na dresoch Premier League a na záver nebude chýbať ani galéria s množstvom nových kúskov, ktoré boli oficiálne predstavené len v posledných dňoch. Príjemné čítanie!
Dresy bez sponzorov
Možno ste si niekedy povedali, že tento dres by vyzeral veru parádne nebyť toho loga sponzora… Podobné problémy nemusia minimálne v tejto sezóne riešiť fanúšikovia anglického West Ham United a škótskeho Celticu Glasgow. Ich kluby totiž zaradili do predaja aj verzie, na ktorých nenájdeme emblémy stávkových spoločností Betway a Dafabet. Podobne upravené dresy sa predávajú v zahraničí väčšinou len v detských veľkostiach, nakoľko tipovanie a hazardné hry sú určené len pre osoby staršie ako 18 rokov. Pre porovnanie, v našich končinách sa niečo podobné nerieši. Nové biele dresy Trenčína kúpite s logom spoločnosti Tipsport aj v detských veľkostiach, na druhej strane taký Slovan predáva svoje belasé a tmavomodré oblečenie len vo verzii bez emblému stávkovej kancelárie Niké.
Brankárske oblečenie od Umbro
Pred týždňom bola na tomto mieste zmienka o retro kolekcii tímov z Južnej Ameriky, tentokrát prinášame ďalšie parádne oblečenie Umbro vytvorené pre francúzske kluby. Britský výrobca informoval ešte v júni, že nové brankárske dresy tímov SM Caen, En Avant Guingamp a Stade Reims budú inšpirované ikonickými vzormi z oblečenia gólmanov z 90. rokov. Tento týždeň sa prostredníctvom francúzskeho e-shopu Umbro dostali do predaja všetky tri verzie. Ktorý z dresov sa vám páči najviac? Váš názor si rád prečítam v komentároch!
Prvé číslo nového časopisu o dresoch
O príjemnú novinku sa postarali na Britských ostrovoch. Počas minulého týždňa bolo totiž vydané prvé číslo špecializovaného magazínu o futbalových dresoch. Časopis s názvom Kit Magazine si je možné už teraz zakúpiť v elektronickej verzii za 3 £ (v prepočte niečo vyše 3,50 €) a časom sa plánuje aj jeho printová podoba. Podľa slov autorov bude v každom čísle symbolicky jedenásť článkov. Tie tvorí futbalová komunita, ktorú spája obdiv, láska, vášeň a nadšenie pre jednu jedinú vec – futbalové dresy. V prvom čísle je možné nájsť zaujímavosti o oblečení z 80. rokov, drese West Hamu, v ktorom si zahral legendárny Bobby Moore, či pohľad na 26 rokov spolupráce futbalových klubov s bankami a pivovarmi, ktorých logá sú už dnes neodmysliteľnou súčasťou histórie futbalových súprav.

V Premier League dominujú stávkové spoločnosti
Na zaujímavosť z najvyššej anglickej súťaže upozornili v minulých dňoch aj Andy a Tom z britského projektu The Shirt Union. Všimli si, že takmer polovicu sponzorov na dresoch 20-člennej Premier League tvoria stávkové spoločnosti. Tým robí reklamu až 9 klubov, s trojicou potom nasledujú firmy z automobilového priemyslu (spoločnosť Cazoo zaoberajúca sa kúpou a predajom automobilov a automobilka Lotus) a oblasti finančných služieb (banka Standard Chartered, poisťovňa AIA a finančná spoločnosť American Express). Po dvoch zástupcov majú aerolínie (Etihad Airways a Fly Emirates) a dvadsiatku tímov dopĺňajú ešte tri odvetvia. Technologická spoločnosť Team Viewer, telekomunikačná firma Three a platforma na obchodovanie s akciami FBS.

Tím | Sponzor | Odvetvie | Tím | Sponzor | Odvetvie |
---|---|---|---|---|---|
Arsenal | Fly Emirates | aerolínie | Liverpool | Standard Chartered | financie |
Aston Villa | Cazoo | automobily | Manchester City | Etihad Airways | aerolínie |
Brentford | Hollywoodbets | stávkovanie | Manchester Utd. | Teamviewer | technológie |
Brighton | American Express | financie | Newcastle | Fun88 | stávkovanie |
Burnley | Spreadex Sports | stávkovanie | Norwich | Lotus | automobily |
Chelsea | Three | telekomunikácie | Southampton | Sportbets.io | stávkovanie |
Crystal Palace | W88 | stávkovanie | Tottenham | AIA | financie |
Everton | Cazoo | automobily | Watford | Stake.com | stávkovanie |
Leeds | SBOTOP | stávkovanie | West Ham | Betway | stávkovanie |
Leicester | FBS | akcie | Wolverhampton | ManBetX | stávkovanie |
Nové dresy 30. týždňa
Aj záver júla bol bohatý na predstavovanie nových dresov. Okrem anglických klubov Manchester City a Chelsea, o ktorých už vznikli aj samostatné články, sme sa dočkali napríklad aj nových náhradných dresov Interu Miláno s obrázkom modro-čierneho hada. Okrem toho sa vo veľkom predstavovalo aj v ostatných anglických kluboch, nechýba ale ani oblečenie z Francúzska, Talianska, Nemecka, či Ruska.
AJ Auxerre – hlavný (Macron) Aston Villa – náhradný (Kappa) Bayer Leverkusen – náhradný (Jako) Blackburn Rovers – náhradný (Macron) Bolton Wanderers – hlavný (Macron) Crystal Palace – tretí (Puma) CSKA Moskva – hlavný a náhradný (Joma) Dynamo Moskva – hlavný (Puma) Everton – tretí (Castore) FC Utrecht – tretí (Nike) Fulham – hlavný (Adidas) Hearts of Midlothian – tretí (Umbro) Inter Miláno – náhradný (Nike) Leeds United – náhradný (Adidas) Leicester City – náhradný (Adidas) Newcastle United – náhradný (Castore) Norwich City – náhradný (Joma) RC Lens – tretí (Puma) Rayo Vallecano – hlavný (Umbro) Real Sociedad – hlavný (Macron) Schalke 04 – náhradný (Umbro) Spartak Moskva – hlavný (Nike) Sporting Lisabon – náhradný (Nike) Venezia FC – hlavný (Kappa) Venezia FC – náhradný (Kappa) Watford – náhradný (Kelme) West Ham United – tretí (Umbro)