Česká FORTUNA:LIGA 2022/2023

Počas posledného júlového víkendu odštartoval jubilejný 30. ročník českej najvyššej súťaže. Tá nesie aj v ďalšej sezóne označenie FORTUNA:LIGA a Svet dresov vám prináša pohľad na dresy jej všetkých šestnástich účastníkov. Majstrovský titul obhajuje Viktoria Plzeň, nováčikom je Zbrojovka Brno.


FC VIKTORIA PLZEŇ

Šesťnásobný český majster pokračuje v spolupráci s talianskou spoločnosťou Macron. Tá mu pre sezónu 2022/23 pripravila oblečenie s na mieru vytvoreným dizajnom. Tričkám dominuje myšlienka štyroch pruhov symbolizujúca štyri rieky, na ktorých sútoku vzniklo samotné mesto. Tiež predstavuje štyri prúdy spájajúce v klube hráčov, fanúšikov, partnerov a zamestnancov. Na hruď sa vracia logo generálneho partnera DOOSAN Škoda Power, s ktorým klub spolupracuje už vyše 16 rokov.

📸 fcviktoria.cz a instagram.com/fcviktoria_official


SK SLAVIA PRAHA

Vicemajster bude mať opäť dresy od nemeckej spoločnosti Puma. Tá mu pripravia pomerne veľkú novinku, keď vymenila farby na ľavom a pravom rukáve. Zošívané oblečenie je tak rozdelené presne v polovici na dve farby – pravú červenú a ľavú bielu. Náhradné dresy sú tmavomodré, brankári si zachytajú v žltom. Partnerom zostáva obchodná a investičná spoločnosť eToro.

📸 instagram.com/slaviapraha a twitter.com/slaviaofficial


AC SPARTA PRAHA

Druhú sadu dresov od ukončenia spolupráce s americkou spoločnosťou Nike predstavila Sparta. Adidas jej pripravil tradičné tmavočervené dresy tentokrát výraznejšie skombinované s čiernou. Pre náhradné boli zvolené pražské mestské farby. Partnerom klubu bude v domácich súťažiach naďalej stávková spoločnosť Tipsport. Na európskej scéne sa v neúspešnom dvojzápase s nórskym Vikingom Stavanger predstavili Rudí s logom telekomunikačného operátora T-Mobile.

📸 instagram.com/acsparta_cz


1. FC SLOVÁCKO

Dlho to vyzeralo, že bez zmeny zostanú dresy Slovácka. Piaty celok minulého ročníka a aktuálny víťaz MOL Cupu si v minulej sezóne vyskúšal bielu a tmavomodrú verziu dizajnu Puma teamULTIMATE, väčšinu sezóny odohral v bielom prevedení teamCUP a videli sme ho aj v belasom modeli TEAMFINAL 21 GRAPHIC.

Na úvodný zápas nového ročníka vybehli v Brne zverenci Martina Svědíka v tmavomodrých dresoch Puma teamFINAL. Partnerom klubu bude aj v ďalšej sezóne skupina Z-Group, ktorej jednotlivé divízie zabezpečujú kompletný servis okolo autobusovej dopravy. Na prednej strane tričiek sa k nej pridáva aj energetická spoločnosť Solar Global.

📸 instagram.com/fcslovacko a idnes.cz


FC BANÍK OSTRAVA

Podobne ako Slovácko, aj Baník Ostrava oblieka nemecká spoločnosť Puma. Víťaz ligy zo sezóny 2003/04 ostáva pri bielych dresoch predstavených pred jarnou časťou minulého ročníka. Oblečenie bolo uvedené k jubilejnému 100. výročiu založenia klubu. Biele tričká sú charakteristické modrými rukávmi odkazujúcimi na úspešné obdobie v minulosti. Partnermi klubu sú stávková kancelária Fortuna a upratovacia spoločnosť TSC Group.

📸 fcb.cz


FC HRADEC KRÁLOVÉ

Nováčik predchádzajúcej sezóny pokračuje v oblečení JAKO. V úvodnom kole nastúpil na víťazný zápas proti Slavii v dresoch s dizajnovým označením Challenge. Prednú stranu bielo-šedého oblečenia predstaveného počas minuloročného leta pokrýva mestský erb a emblém stávkovej spoločnosti Tipsport. Brankári pokračujú v oranžových dresoch.

📸 fchk.cz a isport.blesk.cz


FK MLADÁ BOLESLAV

Dvojnásobný víťaz Českého pohára odohrá ďalšiu sezónu vo výstroji s logom Adidas. Modré i oranžové dresy, ktoré sme videli v akcii už aj v minulej sezóne, sú vytvorené v aplikácii miTeam. Hlavným partnerom zostáva naďalej automobilka Škoda.

📸 instagram.com/fkmladaboleslav a idnes.cz


SK SIGMA OLOMOUC

Hanáci ostávajú verní nemeckej spoločnosti Adidas. Na novú sezónu si vybrali katalógový model Adidas Condivo 22 MD. K dispozícii budú mať trojicu dresov – v modrej, bielej a žltej farbe. Tretie menované zažili úspešnú premiéru v úvodnom kole nového ročníka. Olomouc zvíťazil v Ostrave jednoznačne 3:0. Najvýraznejšie zastúpenie spomedzi partnerov má na oblečení stávková spoločnosť Tipsport.

📸 twitter.com/SKSigmaOlomouc


FC SLOVAN LIBEREC

Liberec bude naďalej obliekať americká spoločnosť Nike. Pre ročník 2022/23 si v Slovane vybrali katalógový model Nike Challenge IV. Na súperových trávnikoch by mali pokračovať v bielo-modrej verzii Nike Academy, predstavenej pred začiatkom jarnej časti predchádzajúcej sezóny. V tej sa Liberec predstavil aj v čiernych súpravách Nike Tiempo Premier. Modro-bílí majú aj nového prémiového partnera. Hruď dresov bude zdobiť okrem výrobcu skla Preciosa aj emblém stávkovej kancelárie Tipsport.

📸 twitter.com/FCSlovanLiberec a instagram.com/fcslovanliberec


SK DYNAMO ČESKÉ BUDĚJOVICE

V metropole Juhočeského kraja si obľúbili originálne prevedenie pruhov z aplikácie miTeam od spoločnosti Adidas a rozhodli sa ho využiť už aj pre svoje náhradné dresy. Zmien sa oproti minulej sezóne ale dočkalo aj hlavné oblečenie, na ktoré pribudli charakteristické tri pásiky a taktiež sa zmenilo logo výrobcu so striebornej na bielu. V úplne nových dresoch sa predstavia aj brankári. Tí dostali červené a žlté dresy vytvorené v dizajnovom prevedení mi Condivo 22. Hlavným partnerom klubu bude aj v najbližšom období pivovar Budějovický Budvar.

📸 instagram.com/skdynamocb


FK PARDUBICE

V Pardubiciach sa rozhodli pre zmenu. Po spolupráci s talianskou spoločnosťou Lotto bude klub najbližšie štyri roky obliekať španielska spoločnosť Joma. Pre sezónu 2022/23 si vybrali katalógový model Championship VI v klubových farbách – červenej a bielej. Brankári si zachytajú v čiernom a oranžovom. Hruď dresov zdobí logo poisťovacej spoločnosti ČPP Servis. Otázkou nateraz zostáva oblečenie na stretnutie proti Slavii, kde sa jedenásty celok uplynulej sezóny predstaví už vo 4. kole, v sobotu 20. augusta.

📸 instagram.com/fkpardubice


FC TRINITY ZLÍN

Najväčšou novinkou v Zlíne bola zmena názvu klubu, ktorý sa v priebehu leta premenoval z FC Fastav Zlín na FC Trinity Zlín. Ševci tak budú najbližšie obdobie spájaní s názvom banky, ktorá pôsobí na českom trhu už 25 rokov. Víťaz Českého pohára z roku 2017 má aj dvoch generálnych partnerov – najväčšieho dodávateľa tieniacej techniky v krajine Climax Sunscreens a stávkovú spoločnosť Tipsport. Ich emblémy nájdeme aj na nových dresoch z dielne spoločnosti Adidas. Tradičné žlto-modré sú pripravené v aplikácii miTeam a sú vyhotovené v dizajnovom prevedení mi Condivo 22. Pre náhradné biele bol zvolený katalógový model Adidas Entrada 22 GFX. Gólmani si oblečú červenú verziu modelu Condivo GK 22.

📸 instagram.com/fc_trinity_zlin


FK JABLONEC

V Jablonci pokračujú v úspešnej spolupráci s menej známejšou americkou spoločnosťou Capelli Sport. V polovici júla uviedli nové dresy so sloganom: Nová sezóna, nové dresy, nový partner, nová výzva. Hlavné oblečenie má pruhovaný dizajn, na ktorom sa strieda biela farba s dvomi odtieňmi zelenej. Dresy určené pre zápasy na súperových ihriskách sú potom v čiernom prevedení, s bielymi detailmi. V meste nad Nisou budú robiť v najbližšej sezóne reklamu stávkovej kancelári ForBET a nadnárodnému koncernu MOL.

📸 instagram.com/fkjablonec


BOHEMIANS PRAHA 1905

Nového dodávateľa výstroja majú v Ďolíčku. Klokanov začína obliekať od aktuálneho ročníka nemecká spoločnosť Puma, ktorá strieda konkurenčný Adidas. Pre sezónu 2022/23 pripravila pražskému klubu tradičné zelené dresy s bielymi horizontálnymi pruhmi a náhradné čierne oblečenie. Hlavným partnerom ostáva aj v ďalšom ročníku obchod s farbami, lakmi a drogériou Balshop.cz.

📸 www.prahain.cz, instagram.com/bohemians_praha_1905 a twitter.com/OndraZlamal


FK TEPLICE

Predposledný tím minulého ročníka predstavil nové dresy od spoločnosti Puma. Teplice budeme najčastejšie vidieť v žltom oblečení s dizajnovým označením teamVISION. Alternatívou sú potom biele dresy vo verzii teamULTIMATE. Skláři počas leta predstavili aj svojho nového generálneho partnera, ktorým je stávková spoločnosť Tipsport. Na dresoch je jej logo umiestnené hneď pod emblémom sklárskej spločnosti AGC.

📸 www.fkteplice.cz


FC ZBROJOVKA BRNO

Po ročnej prestávke sa do najvyššej českej súťaže vracia Zbrojovka Brno. V druhom najväčšom českom meste ostávajú verní dresom z minuloročnej postupovej sezóny. Hlavné červené Nike Vaporknit III dopĺňa zlatá verzia Nike Park VII. Na oblečení ale došlo k zmene partnerov. Logo technickej spoločnosti Synerga sa presunulo na zadnú stranu dresov nad čísla hráčov, vpredu dostala priestor stávková kancelária Tipsport.

📸 instagram.com/fczbrojovkabrno


História aktualizácií

  • 31. 7. 2022 – vytvorená stránka pre sezónu 2022/23
Naspäť na začiatok